|
Programma 4: Doelenboom |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Thema |
|
Doel |
|
|
Acties 2024 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 1. Inclusieve samenleving |
|
P4 1.1 Iedereen in Wormerland hoort erbij en kan meedoen |
1.1.1 |
- |
De acties van de Lokale Inclusie Agenda uitvoeren |
|
|
|
|
|
1.1.2 |
- |
De acties van de diversiteitsagenda uitvoeren |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 2. Meedoen en meedenken |
|
P4 2.1 Kinderen, dorp en bestuur dichter bij elkaar brengen |
2.1.1 |
- |
Kindergemeenteraad organiseren |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 2.2 Subsidies verlenen |
2.2.1 |
- |
Nagaan of de subsidieregelingen geactualiseerd moeten worden |
|
|
|
|
2.2.2 |
- |
Werkzaamheden professionele organisaties op bestaande niveau houden |
|
|
|
|
2.2.3 |
- |
Buurtcamping opnieuw subsidiëren |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 2.3 Bevorderen verbindende kracht van sociaal en cultureel werk |
2.3.1 |
- |
Aandacht voor de kwaliteit van de bibliotheek |
|
|
|
|
2.3.2 |
- |
Zorgen dat vanaf 2024 de buitenkunst systematisch onderhouden wordt |
|
|
|
|
2.3.3 |
- |
Inventariseren en bestemming regelen van roerende kunst |
|
|
|
|
2.3.4 |
- |
We brengen het culturele veld van Wormerland in kaart |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 3. Thuis in Wormerland |
|
P4 3.1 Verminderen eenzaamheid |
3.1.1 |
- |
Uitvoeren vervolgacties verminderen eenzaamheid |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 4. Sterke basis voor de jeugd |
|
P4 4.1 Een breed buitenschools activiteitenaanbod voor 2 tot 12 jarigen |
4.1.1 |
- |
Voortzetten subsidies brede school |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 4.2 Jongeren ondersteunen naar zelfstandigheid en volwassenheid |
4.2.1 |
- |
Deelname in het jeugdnetwerk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 4.3 Verder ontwikkelen onderwijsachterstandenbeleid en bestendigen en borgen voor- en vroegschoolse educatie |
4.3.1 |
- |
Ontwikkelen onderwijsachterstandenbeleid |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 5. Passende accommodaties |
|
P4 5.1 Zorgen voor toekomstbestendige en duurzame sportaccommodaties |
5.1.1 |
- |
Doorgaan met het traject nieuwe sporthal/tennislocatie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 5.2 Verder ontwikkelen van het lokale voorzieningenniveau |
5.2.1 |
- |
Aanbod voor ontmoeting en recreatie uitbreiden |
|
|
|
|
5.2.2 |
- |
Voortzetten gebruik van Westertil onder Scwo |
|
|
|
|
5.2.3 |
- |
Oriëntatie op informele dagbesteding in Westertil |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P4 5.3 Voldoende fysieke ruimte van voldoende kwaliteit voor het basisonderwijs |
5.3.1 |
- |
Ingegraal Huisvestingsplan (IHP) maken |
|
|
|
|
5.3.2 |
- |
Plaatsen noodlokalen Wormer Wieken/De Eigen Wijs |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|